Ny start kräver annorlunda förändring.

Egentligen är det väl ingen stor förändring direkt men det är mycket nytt iallafall:)

Eftersom jag nyligen bestämt mig för att lyfta mitt lata spinkiga arsle från dator stolen lite oftare och faktiskt göra något åt mig själv och allting runt omkring mig.

Så har jag nu även bestämt mig för att börja använda en rad olika hud vårds produkter till ansiktet och kroppen för att försöka få bukt med lite olika saker jag har stört mig på halva livet typ.

  1. Bli av med mina så kallade "black heads"
  2. Få ner eller bli av med det röda vid min näsa^^
  3. Få en allmänt renare och fräschare hud
  4. Hitta en tandborste som är bättre för mig:)
  5. Försöka olika hemma metoder för att få mina tänder vitare. (kom gärna med tips om ni har det på olika huskurer eller annat)
  6. Komma ihåg att verkligen göra detta 2-3 gånger om dagen varje dag! (För att underlätta detta så har jag ställt fram allting bredvid vasken så jag ska bli påmind om det varje dag)


Här kommer en bild på dom just nu aktuella produkterna jag ska börja med och testa om dom är något bra för mig.


Passade även på att ta en bild hur det ser ut framför vasken av någon anledning :P
Produkterna används från höger till vänster med en liten handduk fint upp hängd bredvid spegeln för att använda smidigt vid tvättning av ansiktet och mellan dom olika produkterna.


Tack & hej för mig för denna gången:) kommentera gärna om ni har något att säga:)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åååh, hudvårdsprodukter...min specialitet! =P Den där serien har jag provat, för mig var den dock för stark...men min hud är väldigt känslig. Något jag kan rekommendera är märket Dermalogica, svinigt dyrt...men produkterna varar länge (ca 6 månader, väldigt dryga) och man får ett otroligt bra resultat. Framförallt med röda partier och pormaskar/öppna porer =) Men, bra att prova billigare varianter först...vissa har ju turen att inte behöva mer än så (jag är dock inte en av dem, HAHA)! =)

2010-08-20 @ 11:06:43
URL: http://metrobloggen.se/katrinteern
Postat av: C

Funkar de bra tycker du? Jag har provat de produkterna och jag var inte särskilt nöjd.

2010-08-20 @ 14:49:40
URL: http://itwasmyegotellingmewhy.blogg.se/
Postat av: Kattis

Aha! Fan vad gött att få sådant gratis. Om man inte har så torr hud så tror jag att det ska fungera, jag som har torr hud blir bara rödflammig...framförallt av den i gel-form. Neutrogena tycker jag är mycket bättre (dock inte den Dermalogica som jag menade. Gå in på dermalogica.se så ser du vilka jag menar), framförallt den där blackhead scrub, torkar inte ut alls =) Oil free har jag bara använt för att ta bort smink, vet inte hur den är på resterande huden. Det är ju så olika vilken hudtyp man har. Hur skulle du beskriva din? HAHA, låter som jag lekar proffs nu...men har hållit på att experimentera sedan jag var 13 år så kan det mesta om de där jäkla krämerna =P Så lite så, tycker bara det är roligt! Kramis.

2010-08-20 @ 21:47:50
URL: http://metrobloggen.se/katrinteern

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0