VM 2010 Är startat och här är första matchen.

Tabell - Fotbolls-VM 2010 - Grupp A
Land Mål P
1. Sydafrika 1 - 1 1
2. Mexiko 1 - 1 1
3. Frankrike 0 - 0 0
4. Uruguay 0 - 0 0

  • Då var första gula kortet utdelat till Mexiko.
  • Första målet gjort av Mexiko!!!.... MEN bort dömt för offside:)
  1. Då var första halvleken slut. Tyckte att matchen är ganska så jämn mellan båda lagen.
  2. Då var andra halvleken igång.
  • MMMMMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLLLLLLL TILL SYDAFRIKA!!!! och om jag inte mins fel så blev det av samma person som jag tippade!!!!!
  • Ja det känns som att Sydafrika har detta just nu faktiskt men det märks tydligt på Mexiko att dom vill vinna detta.
  • 69:45 Sydafrika får sitt första gula kort.
  • 78:25 Mexiko gör mål
  • Matchen slutar 1-1
FT 16:00 South Africa
1 - 1
Mexico
18' E. Juárez
27' K. Dikgacoi 
46' L. Thwala 
46' T. Masilela 
55' S. Tshabalala  (1-0)
55' P. Aguilar
55' J. Guardado
57' G. Torrado
69' C. Vela
69' C. Blanco
70' T. Masilela 
73' G. Franco
73' J. Hernández
79' (1-1) R. Márquez
83' S. Pienaar 
83' B. Parker 

-------------------------------Egna ord-------------------------------

Mina favoriter idag är Sydafrika och Frankrike som båda kommer vinna tror jag.
Jag kommer uppdatera resultaten allt efter matchen pågår:)
Nu tycker jag att Sydafrika ska ta tag i saken och göra ett mål till så detta oro kan sluta!
Nu myglar Mexiko så dom nästan tror på det själva... Jävla fjöntar!!!!

Själv så tycker jag att matchen var riktigt bra. Från Sydafrikas sida då alltså:)
Hände mycket i slutet och det var fina chanser från båda lagen.

Här kommer VM's Första roliga kommentar"Citat" från våran egen Sork.

"VM Fest" - den inofficiella VM låten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0